КПП ВАЗ-2107 ("5-ступка"): пристрій, обслуговування та ремонт


Опубликованно 10.02.2018 05:06

КПП ВАЗ-2107 (

Основні агрегати будь-якого автомобіля – це двигун і КПП. Без цих вузлів неможлива робота і рух машини. У сьогоднішній статті ми приділимо увагу пристрою і конструкції жигулевской коробки, а саме п\'ятиступінчастою КПП від ВАЗ-2107. Така коробка зустрічається дуже часто. Незважаючи на припинення випуску «Класики», на дорогах ще можна побачити подібні авто. Що собою являє ця коробка і як вона влаштована? Давайте дізнаємося. Характеристика

Основне завдання будь трансмісії – це сприйняття і передача крутного моменту від маховика двигуна на ведучі колеса. На ВАЗ-2107 встановлена звичайна механічна КПП з шістьма швидкостями.

Серед них – п\'ять передніх і одна задня. Схема перемикання передач практично така ж, як і на ранній чотириступінчастою МКПП. Відмінність лише в тому, що для включення п\'ятої швидкості потрібно перемістити важіль вліво до кінця і вперед. Пристрій трансмісії на "Класиці"

КПП ВАЗ-2107 (5-ступка) складається з декількох деталей: Передньої кришки. Приводу перемикання і вилки включення передач. Задньої кришки. Валів (первинного, проміжного та вторинного).

Сама трансмісія поміщена в алюмінієвий корпус і з\'єднана з двигуном за допомогою «дзвони». Нижче ми детально розглянемо кожен з елементів. Передня кришка

Вона встановлена в картері зчеплення. Усередині є сальник первинного валу. На торцевій стінці – отвір для зливу мастила, що може випливати з картера в разі зносу сальника. Крім цього, в картері коробки є: Первинний і вторинний вал. Шестерні, синхронізатори. Проміжний вал з елементами приводу перемикання.

У лівій стінці КПП ВАЗ-2107 нового зразка є заливний отвір. Воно закрито металевою пробкою з конічною різьбою. Знизу картер коробки закритий кришкою з штампованої сталі. Картер закріплений десятьма гайками. В його порожнині є сапун. В задній стінці картера передбачений прохід для масла. воно надходить у порожнину кришки. Привід перемикання

П\'ятиступінчаста коробка передач «сімки» має механічний привід перемикання. Він складається з: Механізму вибору швидкостей. Важеля перемикання. Штоків з виделками. Замкового пристрою. Фіксаторів.

У верхній частині важеля є рукоятка. Стрижень важеля кріпиться з нижньою частиною за допомогою еластичної муфти демпфера. Остання частково поглинає вібрацію і сприяє більш м\'якому перемиканню передач КПП ВАЗ-2107 (5-ступка). Пристрій важеля досить просте.

Він складається з сферичній частині, яка рухомо закріплена в корпусі кульової опори. Низ важеля заходить в пази одного з штоків. Так, провертаючи в опорі, важіль впливає на шток і перемикає вилку 1-2 і 3-4 передачі. Що стосується п\'ятої швидкості і задній, для них передбачений окремий шток в отворі, яке виконано в районі задньої стінки картера. У нейтральному положенні шток утримується за допомогою пружних кулькових фіксаторів.

Останні розташовані у втулці отворів картера КПП і закриті кришкою. Щоб виключити одночасне включення кількох передач, у пристрої КПП ВАЗ-2107 5-ступки є замкове пристрій. Воно складається з трьох сухарів. Останні є в отворі четвертої і третьої передачі, а також на задній стінці картера трансмісії. Задня кришка

Вона закріплена за допомогою пружинних шайб і встановлюється на шести шпильках. В лівій її стороні знаходиться привід спідометра з веденою шестірнею. Остання входить у контакт з гвинтовою приводний шестірнею, що знаходиться на задній «щоки» вторинного валу. Первинний вал

Він виготовлений у вигляді косозубой шестерні постійного зачеплення. Прямозубый вінець синхронізатора четвертої передачі напрессован на задній поясок первинного валу. На вінці четвертої швидкості є блокуючу пружна кільце, що закріплено стопором. Зуби внутрішнього вінця заходять в зачеплення з синхронізаторами четвертої передачі. Спереду на валу є шліци, де закріплений ведений диск зчеплення.

Як обертається вал? Для цього в пристрої КПП ВАЗ-2107 (5-ступки) передбачено два підшипника. Один встановлений в передній стінці картера трансмісії, а другий – в торці коленвала. Щоб запобігти осьове зміщення вала, в конструкції є установче кільце. Вторинний

Знаходиться він на одній осі з первинним. Обертається даний вал на трьох підшипниках. Передній – роликового типу. Він розташований в торці первинного валу коробки ВАЗ-2107. Проміжний – кулькового типу. Знаходиться він в задній стінці картера трансмісії. Задній (роликовий) монтується в гнізді задньої кришки КПП. Зверху він ущільнюється сальником. Фланець еластичної муфти кріпиться на шліцьовому кінці вала. Також тут є шестерні з набором синхронізаторів. Вони виконані у вигляді єдиного блоку. Останній складається з косозубих шестерень швидкостей і вінця синхронізатора з блокуючими кільцями. Проміжний вал

Він являє собою блок з чотирма шестернями. Проміжний вал обертається в підшипниках, які знаходяться на задній і передній стінці картера КПП. Приводна шестерня знаходиться в постійному контакті з первинним валом.

Також до його кінця кріпиться блок шестерень заднього ходу і п\'ятої передачі. Другим кінцем проміжний вал спирається на підшипник. Шліци і вилки

Між стінкою картера КПП ВАЗ-2107 і п\'ятою передачею є шестерня заднього ходу. Оскільки вона виробляє реверсивний рух, деталь з\'єднується не безпосередньо, а за допомогою проміжної шестерні. Вона встановлена на осі задньої стінки картера трансмісії. В паз шестерні заходить вилка включення швидкостей. При її переміщенні, проміжний елемент зачіпається із заднім ходом. На вторинному валу є маточини муфт синхронізації. Вони нерухомі. На зубчастий вінець маточини надіта муфта синхронізації швидкостей.

Що стосується вилки перемикання, вона входить у кільцеву проточку муфти синхронізації. Зміщується остання разом з переміщенням штока. Муфта починає впливати на блокуюче кільце синхронізатора і в результаті зрушує його. Завдяки силі тертя, швидкість обертання маточини і шестерні вирівнюється. Зуби входять в зачеплення з вінцем синхронізації передачі. Крутний момент починає надходити на вторинний вал через маточину і муфту від шестерні. Обслуговування та ремонт

Виробник вимагає робити заміну масла кожні 80 тисяч кілометрів. Рекомендована в\'язкість трансмісійної рідини – 75W90. Сумарний обсяг масла становить 1,6 літра. Заливається воно через верхню металеву пробку. Що стосується ремонту, радимо подивитися тематичне відео на цю тему:

Висновок

Отже, ми з\'ясували, які має пристрій КПП ВАЗ-2107 (5-ступка). На даний момент це одна з найпростіших коробок. Дана трансмісія легко піддається ремонту, який без проблем можна зробити своїми руками.


14

Категория: Автотехника