"Москвич-2144 Істра": історія, огляд, фото, технічні характеристики
Опубликованно 12.02.2018 02:50
«Москвич» був єдиним в СРСР заводом, що випускає легкові автомобілі, який територіально знаходився в столиці. У Радянському Союзі його продукція користувалася великою популярністю. Проте в складний для країни період, коли СРСР розпався, цей завод закрили.
Загальна інформація
«Москвич» був заснований у тридцятих роках минулого століття. Перша його назва - «КІМ», воно розшифровується як Комуністичний Інтернаціонал Молоді. Під цим брендом завод існував до 1941 року. В роки війни тут випускали бронетехніку, а після Перемоги відновили виробництво автомобілів. У заводу довга і цікава історія. Однак у даній статті мова піде про одну з його експериментальних моделей, про яку мало хто знає в Росії. Мова йде про досвідченого автомобілі «Москвич-2144 Істра», технічні характеристики якого будуть в ній розглянуті. У нього досить цікава історія, про яку варто знати. Адже багатьом відомо, що в нашій країні випускався такий цікавий автомобіль «Москвич-2144». Передумови
У вісімдесятих роках минулого століття світова автоіндустрія щосили готувалася до нової епохи - рубежу третього тисячоліття. Все більш або менш крупні виробники прагнули максимально оригінально представити своє бачення того, як повинен виглядати автомобіль майбутнього, які в нього мають бути технічні характеристики. Не залишилися осторонь і вітчизняні конструктори. Розробкою найсміливіших новинок займалися ГАЗ, ВАЗ, ЗАЗ. Свої розробки проводив і АЗЛК. «Москвич-2144 Істра», поза сумнівом заслуговує уваги, був створений саме на ньому. На той момент найактуальнішим автомобілем цього заводу вважався був «Москвич-2141». Однак у ньому взагалі не було ніяких інновацій, які були б гідні двадцять першого століття.
Тому конструкторам потрібно було пропрацювати для нового концепту багатообіцяючі рішення. Слід зауважити, що «Істра» проектувалася не за пропозицією інженерного складу заводу, а виключно згідно вказівок від керівництва партії. У той час Горбачов поставив перед країною конкретну мету: прискорити в СРСР науково-технічний прогрес. Тому у вісімдесят п\'ятому році і була створена група для проектування автомашин з перспективою. У той час нікому і в голову не приходила думка про те, що СРСР розпадеться. Тому більшість великих підприємств впевнено трималися оптимістичного курсу на дев\'яності роки свого століття.Старт нового проекту
Керівництво автогіганта, усвідомлюючи значимість наступаючої раз у тисячоліття дати, в 1985 році зібрав групу фахівців, які повинні були займатися перспективними моделями» Вона називалася УКЭР - Управління експериментальних конструкторських робіт.
В цей колектив з дуже гучною назвою входило всього чотири людини: Сергій Івакін – дизайнер екстер\'єру та інтер\'єру, Михайло Душутін, який здійснював усі роботи, пов\'язані з кузовом, Олексій Джигурда, який відповідає за двигун і коробку передач, і, нарешті, Олександр Куликов, який зібрав шасі і одночасно був провідним конструктором. Крім того, він координував дії команди і залагоджував усі питання з іноземними та вітчизняними партнерами АЗЛК. «Москвич-2144» називали «Автомобілем двохтисячного року». Забігаючи вперед, скажемо, що він був випущений у єдиному екземплярі. «Москвич-2144 Істра»: історія створення
Дизайном нового концепт-кара займався художник-конструктор С. Івакін. Спочатку він створив пластиліновий макет масштабом 1:4, а потім програв його в аеродинамічній трубі. З допомогою комп\'ютера Івакін отримав математичну модель, на основі якої на спеціальному пятикоординатном верстаті отфрезеровали поверхню кузова. Вона була з пінопласту. А вже з неї були зняті матриці, за якими з склотканини були зроблені кузовні панелі. Віконні панелі створювали з оргскла.
Після цього почали збирати макетний зразок концепт-кара «Москвич-2144 Істра». Фото всіх цих базових деталей сьогодні можна побачити в музеї автозаводу. Кузов був встановлений на каркас-шасі, має справжні колеса. З використанням тих самих технологій був виготовлений і інтер\'єр автомобіля. Під капотом встановили макет його двигуна.
Макетний зразок був пофарбований у білий колір. Однак «Москвич-2144», фото якого добре передає елегантну пластику його кузова, повинен бути стати самим сучасним автомобілем для СРСР, але мав безславну історію. Основоположним при створенні нового концепт-кара була не лише його висока технологічність. В першу чергу акцент робився на його «екологічній чистоті».«Москвич-2144»: огляд
З метою зниження витрати палива і шкідливих викидів в атмосферу конструктори максимально мінімізували масу автомобіля і оснастили машину незвичайним для того часу силовим агрегатом. Внаслідок широкого використання алюмінію в деталях його кузова «Москвич-2144» вийшов на тридцять сім відсотків легше моделі «2141». В його підкапотний простір творці вирішили помістити багатопаливний дизель, випускається німецькою компанією Elsbett Konstruktion.
Роль коробки передач спочатку повинен був брати на себе безступінчатий варіатор, розроблений членом групи А. Джигурдою. Однак у вісімдесятих роках минулого століття цей тип трансмісії вважався непопулярним. Тому головний конструктор автокара Олександр Куликов доручив того ж А. Джигурді побудувати більш звичну «механіку», що має п\'ять ступенів. Для новинки «Москвич-2144» передбачався на вибір передній або повний привід.
Хороші плоди дало співробітництво АЗЛК не тільки з іменитими іноземними, але і з вітчизняними партнерами. Різними науково-дослідними інститутами і оборонними об\'єднаннями для «Істри» були підготовлені антипробуксовочна система, подушки безпеки, кондиціонер, пневмопідвіска і багато іншого.
Двигун
Німецький багатопаливний дизельний 1,45-літровий мотор, що випускається компанією Elsbett Konstruktion, мав три циліндра. Він називався Elko і мав досить просту конструкцію. Двигун здатний був видавати близько дев\'яноста кінських сил, що було досить непогано не тільки для такого обсягу, але і взагалі для того часу. Особливістю Elko була технологія «Дуотермик». Вона дозволяла використовувати при роботі не тільки дизпаливо, але і гас або бензин з низькими октановими числами, а також нерафінована олія.Технічні характеристики
Підсумкової цифрою для моделі «Істри» став його витрата: три літри на сто кілометрів і сьогодні демонструє обмежену кількість автомобілів. Розповідаючи все про «Москвичі-2144», не можна не зупинитися на його технічних характеристиках. Новинка мала дві двері і п\'ять місць в салоні. Її багатопаливний трициліндровий турбодизель двигун мав обсяг 1450 куб. сантиметрів. Потужність становила шістдесят вісім кінських сил. «Москвич-2144 Істра», технічні характеристики якого сильно відрізнялися від таких у попередніх моделей, мав автоматичну безступінчасте коробку передач. Імовірно, цей концепт-кар повинен був розвивати максимальну швидкість 185 км на годину. Розганятися до ста кілометрів він, за твердженням творців, міг за дванадцять секунд.
Споживачеві особливо сподобався б такий показник, як витрата палива. При швидкості дев\'яносто кілометрів на годину він повинен був споживати всього 2,2 літра, при 120 – 3,2.
«Москвич-2144» мав в довжину 4400 міліметрів, ширина – 1700 при висоті 1335. Колісна база «Істри» була 2550 мм Передня і задня колії доходили до 144 сантиметрів. Вельми «обнадійливим» був вагу автомобіля «Москвич-2144». Характеристики його маси були наступними: споряджена – 700, а повна – 1100 кілограмів.
Інші нововведення
На експериментальній моделі «Москвича» повинні були бути присутніми і засоби безпеки, причому як активною, так і пасивною. Для цього для неї розробили ABS - антиблокувальну гальмівну систему, оригінальні ремені, мають піротехнічні преднатяжители, надувні подушки безпеки. У складальному списку були присутні навіть сканери для переднього огляду, які за допомогою проекційного дисплея могли виводити картину на лобове скло.
У темний час доби або в умовах недостатньої видимості практично всі предмети, а також тварини і люди проектувалися на лобове скло, тим самим знижуючи до мінімуму ймовірність зіткнення. Окремо слід згадати про бортової системи самодіагностики розроблюваного автомобіля «Істра». На відміну від багатьох сучасних аналогів, в яких просто горить лампа несправності, наприклад, check engine, яка примушує власника з будь-якого, навіть незначного приводу звертатися в сервіс і витрачати гроші, «москвичевская» відразу ж виводила на екран саму вичерпну інформацію про виниклої несправності, а також про варіанти її локалізації та способі усунення. Це було зовсім іншим підходом не тільки до створення автомашини, але і до споживача, щоб не вводити його в оману.Проблеми
При опрацюванні питання про масовий випуск «Істри» виник ряд питань, пов\'язаних як з необхідністю змінити конструкцію двигуна, так і відпрацьовування технології його виробництва. Справа в тому, що запропонований варіант двигуна «Москвича-2144» був нетехнологичен для масового випуску. Навіть зміна великих постачальників вже представляла собою досить серйозну по тим часам проблему. Проте всі вищесказані питання вирішувані, на відміну від основного — фінансування проекту. Рублеву частина брав на себе АЗЛК, але в 1991 році була оголошена лібералізація цін, яка миттєво позбавила столичний автозавод всіх вільних коштів.
Зовнішній вигляд
Як і будь-який новий автокар, «Москвич-2144» не міг виглядати зазвичай. Навіть при першому погляді на нього важко не оцінити талант Івакіна, настільки футуристичною вийшла у нього лінія кузова. Але родзинка «Істри» полягала в двох її величезних дверях, які відкривалися вгору і дозволяли потрапляти в салон. Слід зазначити, що такими двері були зроблені не тільки виключно для краси, але і для більшої зручності: без бічної стійки вантажити великогабаритні предмети в салон автомобіля набагато легше.
Зовнішній вигляд, який отримав «Москвич-2144», вважався передових для того часу. Навіть сьогодні його дизайн важко назвати застарілим. І хоча зовнішні показники були важливі, вони не були пріоритетними. Справжнім проривом було використання в матеріалі кузова алюмінію. Це сьогодні «Ягуар», «Ауді» і т. д. сприймаються звично, але в СРСР наприкінці двадцятого століття користувачі тільки передчували використання авіаційного матеріалу.Інтер\'єр
Не тільки зовнішній, але і внутрішній вигляд «Істри» був чудовим. Інтер\'єр концепт-кара, досить простий, при цьому виглядав привабливо. Легкий кермо і регульована колонка, вбудовані в підлокітники дверні ручки, вбудований на центральну консоль дисплей бортового комп\'ютера – все це говорило про те, що перед людиною не звичайний автомобіль.Безславний кінець
У 1991 році було завершено створення макета «Москвича-2144». У ньому функціонувало все - і двері, багажник і капот і навіть рульовий механізм. Але, на жаль, історія цього перспективного автомобіля на макеті закінчилася. Незважаючи на те що цей проект проіснував до 1993 року, просувань більше не було. Одними з головних причин стали напружена ситуація в той час в країні і смерть в 1992 керівника АЗЛК Ст. Коломникова – одного з тих, кому цей концепт був надзвичайно цікавий.
Розробки моделі «Москвич 2144» тривали ще деякий час. Але в 1993 році, після припинення держфінансування програми "Високошвидкісного екологічно чистого транспорту» були зупинені і роботи по створенню «Автомобіля двохтисячного року».Цікаві факти
Сьогодні макет «Москвича-2144 Істра» можна бачити в Москві в музеї ретро-автомобілів. Модель так і не вийшла з стадії дослідно-експериментальної. Його індекс був згодом присвоєно повнопривідного седана «Іван Калита». «Істра» була дуже сучасним автомобілем для епохи Радянського Союзу зі своєю відмінною аеродинамікою, коробкою - автоматом, екологічним дизельним мотором і, головне, можливість проектування всієї візуальної інформації на лобовому склі. Дуже шкода, що вона залишилася лише макетом, який сьогодні припадає пилом на вже давно закритому заводі АЗЛК.
Цей та інші такі ж сміливі проекти є доказом того, що на зламі вісімдесятих-дев\'яностих років автопромисловість СРСР готувалася зробити якісний ривок. Важко сказати, як би виглядали сьогодні автомобільні салони, якщо б вдалося втілити в життя «Істру».
14
Категория: Автотехника