Заміна кульової "Рено Логан" своїми руками і на СТО. Автосервіс "Рено"


Опубликованно 20.02.2018 01:39

Заміна кульової

Заміна шарової на "Рено Логан" дозволяє позбутися від стукотів в підвісці при їзді. Якщо руйнується шарнір, то це відразу позначається на стані всієї підвіски і зручності експлуатації. "Логан" – це бюджетний автомобіль, але він славиться своєю витривалістю. Особливо хвалять власники його підвіску, вона просто ідеальна для доріг з великою кількістю ям і інших нерівностей. Змінювати елементи підвіски потрібно своєчасно.

Середній ресурс якісних виробів складає близько 50 тис. км пробігу. Але якщо ви придбаєте неякісний запчастину, вона вийде з ладу набагато раніше.Призначення кульового шарніра

Кульова опора на "Логане" має майже таку ж конструкцію, як і на будь-якому іншому автомобілі. Відмінності можна знайти тільки в типі кріплення до важеля підвіски. За допомогою цього шарніра відбувається обертання маточини переднього колеса відносно важеля підвіски і кузова автомобіля. Друга точка кріплення маточини – амортизаційна стійка, яка обертається в опорному підшипнику.

Конструкція шарніра складається з таких компонентів:Палець конічної форми. На одному краю у нього є різьба, на другому – сферична поверхня. Болт кульової опори на "Рено Логан" вкручується безпосередньо в отвір поворотного кулака і фіксує положення пальця.Металевий корпус, в якому знаходиться сферична частина шарніра.

На елемент постійно впливають великі навантаження, навіть при русі по рівній дорозі. Тому корпус виготовляється із спеціальних сортів сталі, крім того, застосовується процес анодування. Щоб всередину механізму не потрапила бруд або волога, в комплекті є резинометаллический пильовик. У нього висока еластичність, тому при їзді він вільно змінює форму. Кульова опора закріплена на поворотному кулаці за допомогою різьбового з\'єднання. Коли потрібно проводити заміну?

Вартість заміни кульової опори "Рено Логана" невелика – вона обмежується ціною на запчастини. А це приблизно 500-800 рублів за штуку залежно від виробника і побажань продавця.

Заміну потрібно проводити в таких випадках:Закінчився ресурс елемента. Намагайтеся проводити заміну не рідше ніж раз за 50 тис. км пробігу. У рідкісних випадках кульові опори можуть прослужити вдвічі більше.На елементі зруйнувався гумовий пильовик. Краще не ризикувати, а відразу поміняти всю кульову. Велика ймовірність того, що всередину потрапила достатня кількість бруду і води, які негативно впливають на сферичну поверхню.При їзді з\'являються сторонні звуки. Визначити їх джерело досить просто – озбройтеся монтажною лопаткою і перевірте наявність люфтів в підвісці.

Але перш ніж проводити ремонт, визначитеся з тим, які елементи краще всього придбати і проведіть діагностику всієї підвіски. Не зайвим виявиться відправитися в спеціалізований автосервіс «Рено», де вам проведуть повну діагностику та обслуговування. Але це буде коштувати більше, ніж ремонт своїми руками.Діагностика шарової опори

Відразу потрібно визначитися з тим, чи потрібно міняти кульовий шарнір. Інструкція для самостійної перевірки сайтів на наявність поломок включає наступні етапи:Візуальна оцінка стану гумових пиляків – один з найважливіших етапів. Якщо видно тріщини і порізи, то бажано замінити пильовик. Але якщо ресурс у кульової опори близький до максимального, краще всього зробити заміну всього шарніра.Встановіть автомобіль на ручник, і попросіть, щоб хто-небудь похитав переднє колесо. Перевірте, чи є люфти. Якщо немає можливості скористатися послугами помічника, застосуйте монтажну лопатку.Перевірте стан втулок з гуми і сайлентблоків, якими здійснена фіксація важелів підвіски.Перевірте втулки на стабілізаторі, оцініть стан кріплення до підрамника і важелів.

Заодно потрібно перевірити стан всіх гумометалевих шарнірів і наконечників рульових тяг – це найбільш вразливі місця в автомобілі. Огляд потрібно проводити як мінімум раз на рік. Найзручніше це робити на оглядовій ямі, естакаді або підйомнику. Інструменти і пристосування

Вам для заміни кульовий на "Рено Логан" своїми руками потрібно обзавестися деякими спеціальними інструментами. Потрібно наявність такого комплекту інструментів:Надійний домкрат і противідкатні черевики, опори під автомобіль.Викрутка шлицевая.Баллонник – для викручування болтів на колесах.Ключі на«13», «16», «18».Торцева головка на «30».Невеликий відрізок труби. Її діаметр повинен бути трохи менше, ніж у корпусу кульової опори.

Обов\'язково потрібно мати під рукою молоток – це незамінний інструмент, який стане в нагоді для будь-яких робіт. Знімачі для демонтажу не потрібні, встановлена кульова не так, як на вітчизняних автомобілях.Демонтаж кульової

Багато автомобілістів задаються питанням про те, як зняти кульову опору без знімача. На "Рено Логан" зробити це дуже просто, немає особливих клопотів, як на вітчизняних автомобілях, в яких використовуються шарніри з конічними пальцями. Вони міцно входять у отвори, і після витягнути їх дуже складно – доводиться використовувати спеціальні знімачі або бити молотком що є сил.

На "Логане" це зайве, достатньо виконати кілька простих маніпуляцій:Послабляєте болти кріплення колеса, піднімає бік автомобіля і встановлюєте його на опорі.Повністю знімаєте колесо, викрутивши болти.Викручуєте болт, яким кріпиться поперечна штанга.Викручуєте болт, яким зафіксовано палець кульовий в поворотному кулаці. Щоб отримати її, потрібно міцною плоскою викруткою розтиснути дві частини поворотного кулака.Викрутити гайку, якій кріпиться до важеля передній сайлентблок.Знімаєте повністю важіль.Розтискати стопорне кільце, знімаєте гумовий пильовик.Під важіль ставите трубу і за допомогою молотка вибиваєте шарнір з важеля.

На цьому демонтаж закінчено, можна приступати до заміни. Бажано поставити нові сайлентблоки: у гумових елементів термін служби відносно маленький. А при надмірному зносі вони доставляють масу неприємностей – з\'являються сторонні звуки, вібрації. Щоб розбирання трохи спростити, завчасно обробіть всі різьбові з\'єднання і стики проникаючої мастилом.Установка нового кульового шарніра

Перш ніж ставити нову кульову, ретельно очистіть всі поверхні. Процедура установки елемента набагато простіше, ніж демонтаж. Для того щоб зібрати весь вузол, потрібно виконати такі дії:Поставте корпус кульової опори і забийте його акуратно в посадочне місце. Намагайтеся не пошкодити елемент. І стежте за тим, щоб шліци на корпусі і в отворі важеля збіглися.Встановіть гумовий пильовик і зафіксуйте положення корпусу кульового шарніра за допомогою стопорного кільця.Встановлюєте важіль на місцях кріплення до кузова. Фіксуєте його за допомогою гайок.Так як зняти кульову опору без знімача на "Логане" можна дуже просто, установлювати її треба також без спеціального інструменту. Просто потрапляєте пальцем в отвір поворотного кулака і фіксуєте положення, вкрутити болт.Встановлюєте стабілізатор поперечної стійкості.

Після усіх цих робіт можна встановити переднє колесо і перевірити роботу нового шарніра. На цьому закінчена процедура заміни кульовий на "Рено Логан". Ніяких проблем в ході роботи не повинно виникнути.Що ще потрібно при ремонті?

Дуже часто при поломці шарніра необхідно робити заміну важеля. Кульова опора на "Рено Логан" виходить з ладу при поломці важеля. Якщо він вийшов з ладу, то придбайте новий і встановіть разом з кульової. Також бажано скористатися такими порадами:Перш ніж встановити новий шарнір, забийте під пильник хоча б трохи мастила "Литол-24". Це дозволить істотно збільшити термін служби елемента.Перш ніж починати ремонт, всі елементи підвіски потрібно очистити від бруду.

Якщо немає можливості провести ремонт самостійно, вирушайте в автосервіс. "Рено Логан" не сильно відрізняється за конструкцією від вітчизняних автомобілів "Лада Ларгус" або "Гранта". Тому ремонт не ускладниться пошуком дефіцитних деталей.Моменти затягування

Заміна шарової на "Рено Логан" може проводитися без динамометричного ключа. Але щоб виконати ремонт за всіма правилами, потрібно дотримуватися таких моментів затягування різьбових з\'єднань:Гайки на сайлентблоках – 105 Н*м. Остаточне затягування проводити після установки колеса і опускання машини.Гайка і гвинт на основний тязі – 62 Н*м.Гайка кріплення стабілізатора поперечної стійкості – 14 Н*мГайка, якій кріпиться до кузова тяга – 21 Н*м.Гайка на болте кріплення пальця кульового до поворотного кулака – 62 Н*м.

Моменти можуть відрізнятися від еталонних, але не більше ніж на 10% у будь-яку сторону. Якщо перевищити момент, то можна зірвати різьбу. А недостатня затягування призведе до руйнування механізмів і появі люфтів.


14

Категория: Автотехника