Як працює клапан управління турбіною?
Опубликованно 09.02.2018 01:56
Основні деталі турбокомпресора відомі кожному автолюбителю. Але багато водіїв не надають належного значення клапану управління турбіною.
Хоча від нього залежить стан усього турбокомпресора і життєдіяльність двигуна.
Розглянемо, як це працює
Відпрацьовані гази, потрапляючи на крильчатку, розганяють турбіну, в результаті виникає тиск у впускному колекторі.
Сильніше натискаємо на педаль газу – швидше розкручується ДВЗ – більше оборотів двигуна – вище обсяг і швидкість вихлопних газів – більше газів потрапляє в турбіну – тиск стає вище.
Підвищується тиск в турбіні сильніше розкручується мотор – з\'являється більше відпрацьованих газів – виникає надлишковий тиск, який мотор не здатний витримати.
Щоб уникнути дорогих поломок придуманий клапан управління турбіною.
Перепускний клапан контролює потік вихлопних газів – зіштовхує їх надлишок до входу або через турбіну, знижуючи тиск.
Навіщо потрібна регулювання клапана?
- важіль не рухається вільно при від\'єднанні від тяги;
- при нагріванні важіль працює ривками;
- чути калатання турбіни;
- відчутне зниження наддуву.
Налаштувати внутрішній клапан своїми руками можна, але на свій страх і ризик.
Затягування або розслаблення кінця активатора допомагає контролювати рівень відкриття/закриття заслінки. Затягнутим кінцем можна зробити тягу коротше, а розслабленим – довше.
Після будь-яких робіт з клапаном необхідна регулювання турбонаддуву!
14
Категория: АвтоМотоСпорт